سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بر ملک دست یافت تنها خود را دید و از دیگران رو بتافت . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
بخشی[212]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
دیـــــــار عـــــــاشـقـــــان سروده های مذهبی منتظر بچه مرشد! هم نفس السلام علیک یا فاطمه الزهرا.. نشریه حضور أنّ الارض یرثها عبادی الصالحون آقاشیر سفیر دوستی .: شهر عشق :. منطقه آزاد «نجوای شبانه» سیاه مشق های میم.صاد محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI فالوده یزدی نهِ/ دی/ هشتاد و هشت ولایت دات کام ایـــــــران آزاد روزهای عاشقی یک سیب راهی به سوی اینده محب پیامک 590 میم مثل مغنیه پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان حضـــور آسمان سرخ سه ثانیه سکوت طعم مهربانی دهاتی دکتر علی حاجی ستوده شوق پرواز کشکول fazestan تنها مدیا ای آر یکی بود هنوزهم هست آقا جون آجرک الله... موعود 1377 تنهایی من به نام خدا سایه صفاسیتی دکتر علی حاجی ستوده عماریون شیعه ها می گویند بهار با تو می آید مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) آسمان آبی دفتر مقام معظم رهبری دانشنامه موضوعی قرآن التفاسیر منجی موعود طلبه ی مریخی عترت پارس قرآن رائحه علم گردان سایبری عمار

ساخت کد صوتی آنلاین

در شریعت ما مسلمانان ازدواج امری پسندیده و پیوندی الهی است و به قول معروف سنت پیامبر است. اما یه عده از ازدواج می ترسند اونم به خاطر خرج و مخارجی که ممکنه ازدواج رو دستشون بزاره. از خواستگاری گرفته تا عقد و مجلس عروسی و...
الحق والانصاف باید حق رو هم به خونواده عروس داد و هم داماد. منتهی اگه عروس خانمها یه مقداری سطح توقعاتشون رو پایین بیارن و به هدفی والاتر فکر کنن زندگی رو هم به کام خودشون شیرین کردند و هم به کام آقا داماد.
متأسفانه خانم ها در تهیه جهیزیه دست به دامان تجملات شدند و اینها همه بر می گرده به عادت بد و ناپسند چشم و هم چشمی.
عروس خانم وسیله ای رو میخره فقط به صرف اینکه دخترخالم یا دختر عمم اون رو خریده اگه من نخرم کلاسم میاد پایین. و باور کنید شاید اصلا و ابدا از اون وسیله هم استفاده نکنه.
رسم خیلی خیلی بدی که در جامعه ما مرسوم شده و حتی متدینین ما هم از اون تبعیت می کنند، رسم جهاز کشونه. که در اون از دو طرف واسه چیدن جهاز که چه عرض کنم واسه عیب و ایراد گرفتن از خونواده عروس خانم ها دعوت میشن که اگه دعوتشون هم نکنی ناراحت می شن. یه بنده خدایی می گفت از همه چیز تو  جهازم گذاشته بودم، یعنی دیگه هیچ کم و کسری نداشتم ولی بعدا یکی بهم گفت که فلانی گفته چرا تو جهازت استکان و نعلبکی نذاشتی؟!!!
یکی نیست بگه آی بنده خدا شما برو واسه خودت هر چی دوست داری تهیه کن چکار داری به زندگی مردم. خدا رو خوش میاد در زندگی دو جوان اختلاف ایجاد کنی؟ از همه بدتر خودت رو پیش خدا روسیاه کنی؟
یکی دیگه از رسمای متداول بین خانواده ها گرفتن مجلس عروسی و دادن شام آخر عروسی. که اینم میشه خیلی راحت حلش کرد. به جای این همه خرج و مخارج کمرشکن و برپایی مجالس با شکوه اونم با قرض و قوله بهترین کار رفتن به یک مسافرت دو نفره. اونم نه به جزایر غناری. بلکه به یک سفر ایران گردی ، اونم نه کل ایران به یکی دو شهر کافی. مهم اینه که به عروس و دوماد خوش بگذره. حالا اگه دوست داشتن بعد از برگشتن از سفر یه عصرونه خیلی مختصر هم بدن که چه بهتر.
در هر حال زندگی رو میشه خیلی راحت گرفت و بدور از تکلفات و هزینه های سرسام آور.
ازدواج زن و مرد رو به آرامش می رسونه، البته اون ازدواجی که خانواده دو طرف، شب و روزشون به غم و غصه نگذره که ای وای باید فلان وسیله رو بخرم الان پولش رو از کجا بیارم و....
در هر حال زندگی زیباست پس سعی کنیم زیبا بمونه.


91/3/18::: 11:5 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ میلاد رضا(ع) طلیعه نوروز است/ بر ملت ما مبارک و پیروز است/ روزیکه تجلی خدا چون خورشید/ از دامن نجمه سر زند امروز است
+ آخه دوست بزرگواری که درخواست دوستی می دی شما نمی بینی محتوای وبلاگ طرفت چی؟ حالا خوبه من وبایی که درخواست می دن رو اول یک باز بینی می کنم، بعضی وبلاگا لوگوی خوبی داره اما وقتی واردش می شی همش عشق و عاشقی و تصاویر... واقعا که جای خجالت داره.
+ بس که پنهان گشته گل در زیر دامان بقیع/بوى گل مى‏آید از چاک گریبان بقیع/مرغ شب در سوگ گل‎هایى‏که بر این خاک ‏ریخت/از سر شب تا سحر، باشد غزل‎خوان بقیع.


+ چشم من و امر ولی/ جان من و سید علی/


+ جانم فدای رهبرم سیدعلی خامنه ای


+ رسول خدا(ص)‏فرمود: نزدیک ترین شخص به من در فردای قیامت کسی است که صلوات بیشتری بر من فرستاده باشد.


+ به احترام شب قدر و روی ماه علی/ به پاس حرمت روز غدیر مهدی جان/ به چشم منتظر ما اگر نهادی پا/بیا و دست جهان را بگیر مهدی جان- اللهم عجل لولیک الفرج


+ اللهم عجل لولیک الفرج- ای گل که ولای تو در جان من است/ داغ غم دوری تو مهمان من است/ یک لحظه بیا به جان زهرا سوگند/ جای قدمت به روی چشمان من است


+ طبیبا درد مولا را دوا کن/ طبیبا زخم او آهسته وا کن/ مدارا کن به این فرق شکسته/ که شمشیرش به پیشانی نشسته/ مبادا دیگر از او خون بریزد/از آن ترسم که هرگز بر نخیزد/ طبیبا قلب زینب را شکستی/ تکلم کن چرا ساکت نشستی/ مگر در زخم بیمارش چه خواندی/ که لب بستی و از گفتار ماندی؟
+ مشهد این روزا صفایی داره. جای همه دوستان خالی.